ו׳ בתשרי - The social dilemma

 הסרט בנטפליקס הפך לשיחת היום, לפחות במקום העבודה שלי (החל משהשבוע הבא, כשנהיה כולנו שוב בסגר, גם תהיה שיחת יום?). כולם ראו את הסרט, כולם מדברים על הסרט. על ההתמודדות האישית שלהם, ועל איך המוצר שאנחנו בונים צריך להיראות כדי לוודא שאנחנו ממשיכים לעזור ללקוחות שלנו, ואף פעם לא להשתמש בהם.

הסרט ״מסכי עשן: המלכודת הדיגטלית״, מסכם באופן מעניין את המוטיבציה מאחורי ניסיונות החזרה בתשובה הדיגיטליים שלי. הסרט לא יחדש הרבה למי שקרא והתעניין בתחום (בסוף הטיעונים הם אותם טיעונים, המחקרים אותם מחקרים, והדוברים הבולטים הם אותם הדוברים). אבל הוא מנסח באופן מקיף ועם מוזיקה דרמטית ברקע, ועם קטעי משחק שמדגימים את עיקר הטענות. אני חושב שזו נקודת כניסה טובה למי שעדיין לא מכיר, וסיכום ביניים טוב למי שרוצה להעצים את הידע שכבר יש לו.

הסרט מלא רעיונות עם נשים ואנשים שמובילים בתחום ה״מלחמה על הקשב״, בעיקר כאלה שפיתחו את הכלים הטכנולגיים הממכרים, ו״חזרו בתשובה״, והיום מנסים לפתח את החיסון. מאוד מעניין לקרוא על מה שהם עושים היום. (למשל האפליקציה moment לאייפון שאמורה לעזור לך להתנתק, או https://www.mindfulschools.org/ שמנסים להכניס רעיונות של מיינדפולנס לבתי ספר, וכמובן - ״המרכז לטכנולוגיה אנושית״ של טריסטיאן האריס)

אהבתי את זה שהממציאים והמובילים של הטכונולוגיות האלה הודו שהם בעצמם מכורים ונפלו במלכודת שהם המציאו - והודו שכח הרצון לא עוזר - אלא רק ״brute force״. גם לדעת מה יש מאחורי הוילון - לא משנה את ההשפעה שלו על האנשים. זה מפחיד.

החלקים שדיברו על ילדים ומתבגרים - שברו את ליבי כהורה, שממש רואה את הדברים שהמומחים מדברים עליהם, אצלי בבית. גם זה מפחיד.

אהבתי את האנלוגיה שטריס האריס משווה את הטלפון ל״מוצץ דיגיטלי״, שמרגיע אותנו בכל פעם שאנחנו חווים אי נוחות, שעמום, עצב, בדידות. הגיע הזמן להיגמל!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה